Pushing the owl its boundaries

december 27, 2011

Om aan mezelf te werken heb ik deze blog opgestart. Ik wil met een schone lei beginnen, en omdat het nieuwe jaar eraan zit te komen wil ik graag met een nieuwe blog beginnen en het ook vol blijven houden. Ik heb de tijd gehad om na te denken over wat ik wil met mijn blog, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet leuk is om voor bezoekersaantallen te streven die je toch niet krijgt. Dus ik houd het bij mezelf. Deze blog is voor mezelf. Ik kan hier mijn gedachten legen en alles op een rijtje zetten. En dit is het fijne aan het internet, ik kan mezelf zijn. In het echt durf ik mezelf niet onder ogen te zien, en om nu te beginnen met een blog lijkt me toch een fijn opstapje. Ik zal bijhouden wat ik meemaak, hoe ik in het leven sta, hoe ik me voel. En dat allemaal anoniem. Ik zit nog te denken aan een pseudoniem, want ik wil niet switchen. Voor nu hou ik het bij de uil. Als je weet wie ik ben, dan snap je het wel. Het is niet als grapje, hoe zatter ik ervan werd dat mensen mij met ‘die’ uil vergeleken, hoe mooier ik de vergelijking eigenlijk vond. Heel tegenstrijdig, maar het is waar. Ik heb opgezocht wat de betekenissen van een uil zijn, en daar kwamen de volgende punten uit:
– wijsheid
– mysterie
– overgang
– berichten
– verstand
– mystiek
– bescherming
– geheimen
Hoe stom het ook klinkt, ik kan me overal in vinden. Vooral in het ‘geheimen’ en ‘bescherming’ gedeelte. Ik hou geheimen, ik hou van geheimen, ik maak geheimen en ik ontdek geheimen. Ik heb altijd al iets met geheimen en mysterie gehad. Ik hoopte zo dat ik ooit ergens een briefje in huis zou vinden wat de weg naar een heel avondtuur opende.  Tot op heden is dat nog niet gebeurd. En beschermen; ik geef altijd bescherming aan anderen. Ik ben heel voorzichtig met dingen en woorden, en risico’s probeer ik zo min mogelijk te nemen. Ik neem (volgens anderen) verstandige beslissingen, en ben altijd opzoek naar de meest wijze mogelijkheden. Ik hou van wijsheden en quotes die mij aanspreken, dus ook die zal ik hier delen. Soms moet je iets twee keer lezen voordat de boodschap overkomt, en soms zie je jezelf er in de eerste keer al in. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik dácht eentje te snappen, maar op een gegeven moment viel alles op z’n plek. Ik begon er totaal anders over te denken, niet dat ik er opeens nieuwe informatie bijkreeg, of een nieuw gedeelte snapte, maar ik snapte hem opeens helemaal. Het drong tot mij door. En dat is het mooie van quotes, ze kunnen je echt raken. Woorden zijn zo sterk, en men heeft dat niet eens door. Ook daarom probeer ik zo voorzichtig mogelijk met woorden om te gaan, en denk ik altijd na voordat ik iets zeg. (Soms denk ik te lang na, dat ik vergeet te spreken).

Bij deze punten stond een duidelijke beschrijving van de uil. Tijdens het lezen van het hele stukje bleef ik kippenvel houden. Zo mooi. Of nee, zo.. mooi is niet het juiste woord, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Dit is de website waar ik deze informatie vandaan heb.

En opeens ben ik weer inspiratieloos. Ik moet even tanken. Ik ga een kopje thee zetten, en dit verhaal later misschien nog eens doorlezen. Hopelijk zitten er niet al teveel spelfouten in.

Keep strong.

Geef een reactie

