I’m traveling at the speed of light, I wanna make a supersonic woman out of you.

januari 1, 2012

Dit was een leuk dagje. De eerste dag van het jaar begon ik om 12 uur met mijn gezin plus mijn tante. Zij is pas gescheiden en daarom was ze bij ons, ze was de eerste die ik een goed jaar wenste. Dat verdient ze ook na dit afgelopen jaar. Vlak daarna wat vuurwerk afgestoken en toen gelijk op bed. Toen ik wakker werd rond 11 uur heb ik de kerstboom afgetuigd en wat opgeruimd en schoongemaakt, en ’s middags zijn we naar de familie geweest met mijn 91 jarige oma die haar leven wel gehad heeft.. Heel zielig om te zien hoe ze erbij zit, maarja.. ze is nu een beetje aan het afwachten, echt heel zielig.. Maar met de rest van de familie hebben we iets ontzettend leuks gedaan! Ik vertel er niet over, want wie weet komt ‘hij’ het op de een of andere manier te weten, maar ik vond het echt super leuk om te doen en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! nog eventjes een paar dagen wachten en dan krijgen we het (hopelijk) te zien! Wel jammer is het dat mijn oma het niet allemaal mee kan maken, ik hoop zo dat ze het nog haalt voor haar 92ste verjaardag! Maar aan alles zit een einde, en ik kan me er maar beter op voorbereiden want ook al komt het niet onverwacht, het is nogsteeds een schok. Verre familie van ons is net overleden (twee dagen voor het nieuwe jaar) en zijn zoon moet dus nu zonder vader door het leven, en die is net 17. Dat lijkt me echt verschrikkelijk als ik zonder vader moest leven. Nu weten we allemaal dat roken slecht voor je is, en zoals hij rookte was het eigenlijk ook niet verbazend dat hij longkanker kreeg, maar het komt alsnog als een schok. Waarom maken mensen zich pas echt zorgen als het te laat is? Hier is het antwoord: je kunt je niet op alles voorbereiden. Maar wel op een hele boel andere dingen. Get all that negativity away (stress, smoke, drink ect) and continue to live a happy life. Wow. Dit schreef ik zo maar, maar eigenlijk  is het wel een les voor mezelf. Ik drink en rook dan niet, maar stress heb ik iedere dag. Daar moet ik echt mee stoppen, daar krijg ik natuurlijk al dat hoofdpijn van!

Op dit moment luister ik non-stop naar het liedje waaruit de bovenstaande quote is afgenomen. Ik ga niet vertellen waar het om gaat en waarom, ik wil het zo graag maar ik doe het niet. Daar moet je zelf achter komen. Ik heb vandaag geleerd dat je door dingen op te schrijven veel sneller leert dan door het gewoon te denken. Het is écht zo. Ga maar eens woordpuzzelen, door dingen op te schrijven kom je veel verder. Het is dan ook permanent en je kunt makkelijker terugbladeren naar eerdere hersenspinsels. Ik wil nog zoveel doen, maar er is niet genoeg tijd meer. Elke dag vliegt voorbij en de afgelopen jaren voerde ik geen reet uit. Ik wil zo veel doen, maar er zijn dingen die me stoppen. Ik maak geen lol, ik weet niet wat ‘gelukkig zijn’ precies is. Het is erg, heel erg, maar het is heel erg waar. Ik kan je ook niet vertellen wat liefde is, om twee redenen; 1: ik heb het nog nooit meegemaakt en 2: het is niet te verklaren. Bijna alles heeft een verklaring, behalve de liefde.

Trouwens, ik ben bezig geweest met mijn New Years Resolutions. Ik ben begonnen met de beginselen van Frans, ja echt waar. Elke week krijg ik een nieuw mailtje waar ik mee bezig moet. En ik ben er ook mee bezig. Ik moet het van deze week nog even afmaken, maar volgende week zondag krijg ik het volgende mailtje. Hoe gaaf is dat he?!  Even kijken wat ik nog meer gedaan heb, minder facebooken. Dat heb ik ook gedaan, met moeite. Ik heb niet iedere keer op mijn telefoon gekeken (want dat gaat zo makkelijk) en bij deze vertel ik mezelf NU dat ik niet op de laptop op facebook mag, dus nu weet je het. Ik hoop dat ik me eraan houden kan. Ook heb ik geprobeerd om socialer te zijn, maar dat is o zo moeilijk! Ik heb er gewoon moeite mee om met mijn familie te praten.. Ik voel me er nog niet echt thuis. Ik wil niet plakken aan een iemand, maar ik heb een nicht die de jongste is van de oudsten ( ik ben de oudste van de jongsten) en daar wil ik het liefst veel mee optrekken, maar dat doe ik niet want ik wil haar niet lastig vallen. Dus dan praat ik maar een beetje met mensen die mij aanspreken.. Oh het is toch zo lastig.. Ik vind het echt moeilijk om hiermee om te gaan, maar ik zal het proberen dit jaar. Even kijken waar ik morgen aan ga werken.. Meer foto’s nemen en meer piano spelen. Foto’s heb ik genomen van vandaag, misschien dat ik ook nog wat foto’s van morgen kan nemen. Ik weet alleen niet zo goed wat voor speciaals ik morgen ga doen, maar dat zien we vanzelf.. Meer water drinken, dat moet ik ook doen! Ik heb vandaag maar een glaasje gehad, en voor de rest frisdrank. Daar gaat dus verandering in komen madame! En last but not least, stop caring about unimportant people. Daar heb ik net een heel verhaal op tumblr over geschreven. Daar moet ik echt mee ophouden, ik moet meer tijd vrijmaken om aan mezelf te werken. Niet alles geloven wat ik hoor. Daar moet ik ook mee bezig. Ik ben benieuwd morgen wat ik te horen krijg. Ik denk wel dat het per persoon verschilt hoor, zeker weten. Maar ik wil er toch op letten.

Nou, ik heb het even gehad, ik weet niet meer wat ik schrijven moet. Wat zal ik nu eens gaan doen, piano spelen of tv kijken? of een boek lezen? Bezig gaan met theorieexamen? Ik kijk nog even,

Keep strong.

Geef een reactie

