dagje Deventer

augustus 11, 2012

Gister ging ik met een vriendin naar Deventer. Zij had nog treinkaarten die voor dit weekend moesten dus vroeg ze of ik zin had om ergens heen te gaan. Tuurlijk had ik daar zin in! We kozen voor Deventer omdat we daar allebei nog nooit geweest waren. Omdat zij ’s ochtends nog moest werken gingen we ’s middags pas weg. Nadat we de trein op 2 seconden gemist hadden in Zwolle (de deuren gingen dicht en wij kwamen rustig aanlopen omdat we dachten 20 minuten de tijd te hebben in plaats van 5..) kwamen we zonder verdere problemen aan in Deventer. We hadden gelijk al een indruk, namelijk dat het heel rustig zou zijn en dat werd ook naar mate de dag vorderde bevestigd. Deventer is een hele mooie, klassieke, rustige stad. Hier zou ik echt wel kunnen wonen! Het is geen echte winkelstad, wel een terasjesstad, en cultuurstad. Toch zijn bijna alle winkels er wel te vinden (H&M, C&A, V&D, HEMA, Blokker.. noem de ‘standaardwinkels’ maar op.) 

Toen we net de stad binnenliepen zaten we om ons heen te kijken naar alle winkels toen we de Euroshopper passeerden. Achter ons liepen 2 jongens en 1 meisje. Ze liepen vlak achter ons en we hadden al in de gaten dat ze allemaal opmerkingen over ons maakten, en op een net iets hardere toon dan dat je normaal praat (eerst hadden we overigens niet door dat er een meisje bij liep). Toen we dus de Euroshopper passeerden zag Em een shirt hangen met Luky Luuk(?). Ze wees ernaar en vroeg zich af hoeveel die zou kosten. We liepen gewoon door en die jongens zeiden: Oh, we konden ook wel naar de Euroshopper! En gelijk daarna vuurde Em: Volgens mij hebben we honing aan de reet. Hahaha, Dat kwam er heel droog uit en het was zoo grappig! Ze deinsden gelijk achteruit en sloegen bij het eerst volgende straatje linksaf. We keken ze nog na en ze keken echt een beetje beschaamd.Hahaha ik vond het ge-wel-dig! Ik had die opmerking niet verwacht en zij overduidelijk ook niet! De rest van de dag hebben we hier nog om gelachen.

Nadat zij linksaf geslagen waren en wij rechtdoor liepen, kwamen langs een coffeeshop (Nederlandse coffeeshop, waar je dus geen koffie halen kunt). Daar zat een kerel voor op een stoeltje. Er fietste een negroïde man langs en die schreeuwde iets naar de man op het stoeltje. Op dat moment liepen wij ervoorbij en die man op het stoeltje zei tegen ons: dat is toch niet normaal! Kom eens damens, kom eens! Hoe is het met jullie! Wij, zo nuchter als we zijn, liepen natuurlijk gewoon door maar we waren nog geen 10 minuten in Deventer en dit gebeurde al. Kon onze dag nog stuk? 

We liepen zo een rondje in Deventer, Em spotte overal leuke jongens en die keken allemaal om naar haar. Ik verbaasde me erover, elke jongen keek haar aan! Als ik alleen op straat loop is er nooit een jongen die naar me kijkt, en naar Em kijken ze allemaal! Nouja, na te hebben gelunched (bij de Bakker Bart) en te hebben gewinkeld (windowshopping, behalve bij de Kruidvat. Daar hebben we uren naar de make-up gestaard. Ik had mijn handen helemaal volgeswatched en de doekjes waren op. Ik liep er gewoon mee de winkel uit, maar het gaf af dus daarna zijn we de eerst volgende Etos ingedoken om dat er weer af te halen. Vervolgens hebben we daar weer uren naar de make-up gekeken haha) gingen we eten halen. Bij de döner. En ja, het was mijn eerste broodje Döner. En lekker was die! Vervolgens hebben we nog even op het terrasje zitten uitbuiken en zo’n lol gehad om het eerdergebeurde ‘honing aan de reet’ indicentje. De mensen moeten ons flink raar gevonden hebben maar we kwamen niet meer bij. Ik moest nodig naar de wc maar die was natuurlijk niet bij zo’n vreettent. Dus toen maar op het station.
(had ik al verteld dat we eigenlijk naar de chinees wilde, maar dat een all-you-can-eat restaurant bleek te zijn? Nou. Dat dus :p)

We wilden nog een Swirl na, maar hadden eigenlijk nergens tijd om eentje te halen. Toen besloten we om in Groningen maar een te halen en dan een half uur te wachten op de volgende trein. Die Swirl was weer eens heerlijk! In de trein kwam ik mijn neef nog eens tegen (toeval!). Al met al vond ik het een geweldige dag en waren mijn benen flink vermoeid. Maar het was het waard. Ik vond het geweldig en ik kom niet meer bij als ik denk aan de honing. Haha, ja, geweldig!

Deze dagen bestaan dus wel! 
Hold on!

 

Geef een reactie

