Lieve mama, het verhaal van Ziggy Stardust en de wolkbreuk

augustus 17, 2015

I’ve decided to make a new category. My mother has recently passed away, and I have so many stories that I want to tell her. My aunt gave me the idea to write her letters, but since I get a sore hand from writing with a pen or pencil, I decided to write my thoughts in a post on this site.I hope you know that these letters are all personal and probably contain stories that is of no interest to none of you, but that does not stop me from writing them with the idea that I write it to my mother. Because these stories are stories that I would tell my mother as well. It is in Dutch, not because I don’t want to share them with you, but only because I can express myself better in Dutch when I would have spoken to my mother.

Lieve mama,

De laatste paar dagen heb ik zoveel meegemaakt. Ik spring denk ik van de hak op de tak straks, maar vergeef me daarvoor. Ik begin bij het begin, en dat is vrijdag. Vrijdag ben ik samen met Lydia naar een openlucht film geweest van David Bowie op de Grote markt. Daar werd Ziggy Stardust and the Spiders from Mars afgespeeld op een groot scherm. We waren er al flink optijd, om een goed plekje te bemachigen, en nadat we die gevonden hadden besloten we te blijven zitten om zo niet ons plekje kwijt te raken. We wisten dat er wat regen zou komen die avond, dus we waren al voorbereid, met regenponcho, heen te gaan. Dat werd eerst het zitvlak. De film begon over hoe David Bowie werd opgemaakt en even later begon de uitzending van zijn concert. Ik denk dat we 2 nummers hebben gehoord tot ik tegen Lydia zei dat we geluk hadden dat zoiets tofs werd georganiseerd in Groningen, dat het nog toffer werd met de lichtflitsen van onweer op de achtergrond en dat we geluk hadden met het nog droge weer. Een seconde later brak de wolk los en kwamen gelijk enorme druppels uit de lucht knallen. We bedachten ons geen moment en besloten ons zitvlak (de poncho) over ons hoofd en tas te houden. Er werd omgeroepen dat het apparatuur ertegen kon en dat er werd afgewacht hoe de bui zich zou ontwikkelen. Na ongeveer 5 minuten werd het minder en zagen wij weer een goed verloop van de avond (én met behoud van ons goede plekje). Wij helemaal vrolijk de poncho van ons hoofd halen, mits begint een nieuwe ronde en dit keer houdt het voor ons gevoel een eeuwigheid aan. Wij konden met ons slimme hoofd natuurlijk ook niet bedenken dat onze kont hardstikke nat zou worden als we op de grond bleven zitten, want dat deed het namelijk wel. Toen ik toch al half verzopen was keek ik onder de poncho vandaan en zag ik dat inmiddels alle plekken weer vrij waren, dus dat er geen geldige reden meer was waarom we nog op de grond zaten. Toch bleven we zitten tot de bui over was, en volgens mij zijn we in veel snapchats verstuurd. (Mocht iemand dit lezen en zich te herinneren een blauwe poncho te hebben gezien op de grond, dat waren wij! Heb je een foto, sent it please!).

Na de bui te hebben overleefd en ons plekje te hebben opgegeven zijn we een rondje wezen lopen, op zoek naar een beloning voor onze overlevingsdrang. Dat werden uiteindelijk 2 Hooghoudt mixjes, maar die gingen er lekker in. We hebben onszelf vooral hard uitgelachen, en ik hoop anderen ook. Dan hebben we het in ieder geval niet voor niets gedaan. Ik had je dit zo graag persoonlijk willen vertellen, maar helaas is de situatie nu anders. In plaats het met jou te delen, deel ik het met de rest van de wereld.

Veel liefs van je oudste trotse dochter,

xx.

ps: Hier nog een bewijs van ons doorzettingsvermogen, herken je mijn schoenen? Daar rechts in het hoekje.

11907185_10153220176778422_7293047132518757429_n

Geef een reactie

